fredag 8 april 2011

#002 – All you need is bröd

Juggars matvanor är ett inlägg för sig, så det sparar vi tills en annan gång då jag har tid att forumlera mig utförligare om saken. Men en sak måste jag ändå ta upp – brödfetischen.

Denna är inte unik för juggar. Jag har jobbat i restaurangbranschen i några år nu och det är väldigt sällan som någon ber om vitt bröd till maten utan att a) vara jugge b) ha någon östeuropeisk brytning c) är tysk. Så vi är inte ensamma om att ha en omättat sug för kolhydrater.

Men ändå – juggar äter bröd till allt. Okej, jag kan förstå att man vill suga upp det sista av spadet i en god Moules Marinés med en nybakad foccaccia och jag kan köpa att man ibland tycker att någonting har varit så gott att man använder en bit bröd för att diska av tallriken och få upp det allra sista av sin mat. Men till pasta? Potatisgratäng? Oxfilé på toast? Pizza? Bagels? Baguetter? Det finns gränser..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar